Wednesday, March 04, 2009

Politik MARCH berombak lagi

Jadual waktu saya agak padat sejak kembali ke sekolah januari lalu.Agenda saya bersama pelajar sedang giat berjalan dan masih terlalu baru untuk dinilai.Agenda bersama pelajar tidak kurang hebat berbanding agenda setiap YB bersama rakyat setempat yang melibatkan kawasan yang lebih luas dan penduduk yang lebih ramai,sudah pasti lebih mencabar.

Kadang kadang isu isu hangat kebelakangan ini tidak sempat diikuti oleh kerana hambatan masa yang begitu.Namun saya sekali sekala cuba juga mencuri curi masa mengikuti perkembangan semasa agar tidak ketinggalan terlalu jauh di belakang.

Hari ini selasa 3 march 09 telah tercatat satu lagi sejarah negara apabila sidang dun Perak terpaksa diadakan di bawah rimbunan pokok sahaja.Peristiwa bersejarah ini berlaku rentetan daripada sikap rakus dan dayus kerajaan Umno BN memperkudakan kuasa yang ada melalui polis dan jentera kerajaan yang lain.

Sejauh mana krisis perlembagaan ini terus dicabul begitu seolah olah tiada siapa yang boleh menentukannya.Bahkan Sultan sendiri sudah kelihatan tidak mempunyai pendirian yang tersendiri dalam menangani kemelut yang melanda rakyat jelata kini.Pemangku Sultan yang sebelum ini sering ditonjolkan sebagai seorang yang begitu 'mesra' dengan undang undang dan perlembagaan tiba tiba seolah tersihir membisu tanpa suara.

Nampaknya kerajaan Pakatan rakyat begitu sibuk untuk dibiarkan tersenyum,paling kurang untuk sekadar menyambut ulang tahun pertama kemenangan bersejarah pada pilihanraya yang lalu.Tarikh 24 march ini adalah satu tarikh baru yang sayugianya menjadi perkara yang perlu dibahas dan difokuskan oleh semua.Berjayakah Najib menguasai takhta atau 'mukjizat' akan turun menyelamatkan Malaysia dari 'bencana' yang bakal menimpa..?

Dimana Anwar dan bala tenteranya..?dalam keadaan siap siaga untuk menyerang atau sedang pasrah kebuntuan bagaimana lagi cara untuk memintas Najib dari menjuarai perlumbaan musim ini..?Di mana pula KJ..?sibuk dengan Khir Toyo dan Mukhriz sahaja atau sudah ada 'Deal' yang menjamin situasi menang menang bersama pasukan Najib...?

NAJIB,KHAIRY DAN ANWAR,sudah sampai masa untuk memecut atau kejutan hanya akan berlaku pada minggu terakhir pertarungan abad ini....

No comments: