Saturday, April 18, 2009

Politik PAS mengambil giliran

Pemilihan Umno sudah pun selesai.Penuh kontroversi dan kadangkala memualkan apabila Mahathir kembali 'berdrama'.Kabinet baru juga sudah terbentuk.Ternyata Najib masuk juga ke dalam 'perangkap' Mahathir.Biarlah luncai terjun dengan labu labunya...

Bulan Jun akan menyaksikan giliran Pas pula untuk bermuktamar dan memilih pemimpin.Manakala Saya masih di sini juga tidak mendapat surat untuk menghadiri mesyuarat walaupun ahli.Entah dimana kelemahannya Pas saya pun kurang pasti.Namun itu bukanlah masalahnya kerana saya merasa tetap sebahagian daripada perjuangan ini.Masih ada tugas dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan dalam masyarakat.

Secara kebetulan, kali ini saya berpeluang untuk mengetahui perkembangan politik Pas secara lebih dekat.Barangkali setelah menjadi ahli atau mungkin juga kedudukan saya sebagai salah seorang warga pendidik di Shah Alam itu sebagai faktor.Rupa rupanya Ydp yang baru menang di Kelana Jaya minggu lalu adalah juga Boss saya(Ir Izham Hasyim),seterusnya orang yang ditakdirkan kalah itu pula adalah saudara Roslan sms yang selalu juga saya menjenguk sebagai pembaca di blognya sejak dulu.

Perkembangan politik Pas semenjak dua menjak ini kelihatan lebih menarik untuk dibincangkan kerana sudah heboh diperkatakan dalam Pas kini telah ada dua team.Bila sebut soal team pemikiran saya akan cepat terbayang akan Umno yang kapalnya sedang melalui saat seperti dalam filem 'Titanic' itu.

Apakah benar kepemimpinan Pas akan berubah?

No comments: