Sunday, June 07, 2009

Husam kalah tetapi 'Erdogan' tetap menang

Semenjak pertembungan bermula saya menjadi simpati,seterusnya simpati saya bertukar pula kepada suka.Ya itulah namanya Erdogan..

Keputusan telahpun diumumkan,sekalipun kedapatan sedikit perkara yang mengundang minda untuk bertanya dan berfikir,Ustaz Nasarudin walaubagaimanapun tetap telah disahkan menang jawatan Timbalan presiden.

Sekalipun Husam kalah,secara moralnya kumpulan Erdogan juga mengikut peratus kemenangan dan mereka yang dilantik ke jawatan Ajk PAS pusat.

Namun apa yang menyedihkan ialah Presiden dan Timbalannya seolah gagal membaca mesej perwakilan atau sengaja 'buat kering' dengan terus mengeluarkan kenyataan tentang idea kerajaan perpaduan.

Dulu saya menghormati mereka berdua ini, tetapi hari ini saya melihat seolah ada sesuatu yang tidak kena dengan mereka.Maaf...saya layak mengkritik mereka kerana merasakan kedudukan mereka yang mendapat pendidikan dari Timur Tengah itu adalah sama.Meminjam kata kata Tuan Ibrahim Tuan Man:'Ustaz sama sama ustaz mengkritik tak mengapa..'

No comments: