Tuesday, April 20, 2010

Senjata Umno makan tuan

Telah keluar dalam akhbar satu kenyataan yang meminta 'jangan dikaitkan pemimpin Umno dalam isu arak'.Memang benar apa yang dikatakan oleh Zaid Ibrahim bahawa pemimpin Umno kalau buat silap tidak pernah akan mengaku,mereka kekal hipokrit kecuali setelah menerima hidayah.

Setelah berita tentang Zaid Ibrahim yang dikatakan 'kaki minum' semasa zaman Umno dulu tersebar luas,kini gambar dan berita pemimpin Umno yang lain pula menjadi perhatian.Apa yang boleh kita perhatikan ialah sindrom penafian itu sentiasa 'melekat' dalam tubuh Umno.Mereka tampil menafikan seolah olah 'mereka seperti malaikat' (pinjam istilah Zaid Ibrahim)yang tidak pernah melakukan kesilapan.

Saya amat tertarik dengan kenyataan Zaid: 'bila berkawan dengan Tok Guru saya mendapat nasihat dan penerangan yang tak pernah ulama Umno terangkan tentang Islam,saya memang pernah buat silap'....

Rakyat yang celik pasti akan cepat menangkap akan makna perkataan yang seperti itu,Zaid Ibrahim adalah 'pilihan muktamad' untuk Hulu Selangor.Selamat mengundi...

2 comments:

al-mankaraqi said...

Salam ziarah!

Pengakuan Zahid amat mengharukan. semoga beliau kekal dgn pegangannya.......

fia_rindui said...

salam kembali..terima kasih menjenguk..orang mengkarak ke...?tk kenal kot..aki net saya kenal..mak saya ada kt pondok tu..