Thursday, November 01, 2007

1 November 2007

Ianya adalah satu tarikh yang amat bermakna buat diri saya kerana baru dikurniakan seorang cahaya mata yang comel bernama 'Rindu Insyirah'.Sudah tentu namanya pun begitu unik dan tersendiri.Ianya membawa seribu satu makna yang dalam lagi berbentuk perjuangan.Menzahirkan sebuah harapan terhadap sisa sisa perjuangan dalam mengharungi kehidupan ini.

Tanpa mengira dari sudut mana ianya akan berperanan,segalanya terserah dalam ketentuan yang Maha Esa.Kerana perjalanannya telah ditentukan dari asal azali lagi.Cuma kita sebagai manusia sentiasa berusaha kearah yang diredhai olehNya amin...

Rindu Insyirah...lahirnya dalam suasana dunia yang penuh pancaroba,penuh dugaan dan berbagai rintangan andai diukur dari kaca mata seorang hamba yang ingin mengabdikan diri.Sudah tentu saya sebagai bapa yang akan berperanan sebaik mungkin untuk memberikan pendidikan dan tunjuk ajar bagaimana kehidupan ini harus dilalui.Amat mencabar dan debarannya pasti akan semakin ketara dalam setiap saat waktu yang berlalu dan mendatang.
Ramai yang sudah merungut tentang betapa tidak mudah untuk mendidik anak anak.Permasalahannya,saya sendiri sudah sedia maklum sebagaimana yang lain..Persekitaran yang kuarang sihat..

No comments: