Wednesday, August 26, 2009

Sebat Kartika:Enam atau 80 sebatan?

Ramai yang menyangkal hukuman sebat yang telah dijatuhkan terhadap Katika dewi,malah yang menjadi isunya sekarang ini adalah kenapa ianya ditangguhkan secara tiba tiba dan kelihatan perjalanan hukumannya berlaku dalam keadaan yang serba tak kena.

Saya juga tidak dapat mempertahankan mahkamah syariah yang telah menjatuhkan hukuman.Adakah mereka benar benar menjatuhkan hukuman mengikut undang undang Islam dan dijulang atas nama Islam atau ianya hukum manusia yang mencemarkan nama Islam..?

Ada pula pihak yang mempersoalkan hukuman yang telah dijatuhkan bagi pesalah yang melakukan kesalahan buat pertama kali sebagai tidak adil,mereka menghujahkan keihsanan dalam Islam dan tolak ansur,dari mana hujah itu mereka ambil?

Persoalannya,mereka yang bertanggungjawab mewujudkan sistem perundangan syariah Malaysia(Kerajaan Barisan Nasional) itulah yang telah MENCEMAR NAMA ISLAM ke seluruh dunia dengan undang undang yang tidak merujuk kepada hukum Alquran dan sunnah.Lalu mengapa mereka menuding jari kepada orang lain..?

No comments: