Monday, May 30, 2005

Next generation

Sesuatu perkara itu tidak boleh terjadi dengan tiba tiba,semuanya harus bermula dari suasana yang agak lembab dan sukar,namun keadaan itu tidak pula sedang menggambarkan suasana sebagai sesuatu yang akan 'mati'.Bahkan hampir pasti akan adanya kelangsungan, insyaallah.

Bergerak dalam suasana begitu tidak harus disifatkan sebagai berseorangan,malah beberapa individu di kalangan rakan dan teman yang lain sudah juga diberitahu.Mereka kelihatannya berbangga untuk turut membantu dan menyertai apa yang boleh kita sifatkan sebagai 'gelombang' itu.

Barangkali asasnya tidaklah begitu popular berbanding mereka yang memilih untuk berada di pentas atau ruang arus perdana.Namun impaknya dalam nisbah jangka masa panjang,pasti akan membuahkan natijah yang mampu (paling minima) mengurangkan rasa rimas dan debaran yang panjang itu.

Anak anak rebung itu,harus mendapat perhatian dan bimbingan yang sewajarnya,kerana mereka cambah dan tumbuh dalam rimbun dan suasana yang tidak begitu sihat untuk sebuah kehidupan yang diharapkan.Mereka tidak begitu diperkenalkan tentang adanya diri sebenar.Dimana dan bagaimana malah siapa..?

Justeru, perancangan harus juga disusun malah kelangsungannya..

No comments: